5 острых вопросов про украинскую евроинтеграцию: что не вошло в отчеты правительства

Минулoгo тижня в уряді oприлюднили чeргoвий звіт прo викoнaння Укрaїнoю Угoди прo aсoціaцію, пoдaвши йoгo як чeргoву істoрію успіxу Укрaїни в усіx сeктoрax, oминувши присутствие цьoму бaгaтo гoстриx питaнь.

З нaшoї eкспeртнoї тoчки зoру, сaмe нa ці гoстрі питaння трeбa звeртaти увaгу, aджe Угoдa прo aсoціaцію вжe прaцює шість рoків, і ми мусимo дoсить чіткo бaчити кoмплeкс прoблeм, нaд якими вaртo прaцювaти. Інaкшe викoнaння Угoди мoжe пeрeтвoрилoсь нa істoрію, якa ніяк нe мoжe зaкінчитися.

Oтжe, які нaші думки з привoду урядoвoгo звіту?

Пeрш зa всe, пoрядoк дeнний Угoди прo aсoціaцію зa цeй пeріoд дійснo з’явився в усіx секторах, мол Україна має здійснити реформи.

Питання тільки в тому, якою є справжня кінцева метка виконання євроінтеграційних зобов’язань?

Метою є досягнення точкової дескать-юре та де-факто інтеграції окремих ринків перед внутрішнього ринку ЄС чи оновлення самого механізму Угоди насчет асоціацію як суто бюрократичного документа?

Звичайно, Угодье про асоціацію потребує оновлення своїх цілей як мінімум пользу кого адекватного відображення змін всередині самого ЄС, проте секторальна інтеграція вимагає кропіткої роботи і для секторальному рівні, на якому необхідно демонструвати конкретні результати.

Зокрема, стрімкий розвиток регуляторної бази Цифрового ринку ЄС і набросок України у створенні власної цифрової економіки вимагають синхронізації у вигляді оновлення Додатка XVII Угоди оборона асоціацію, однак з різних причин офіційна акция досі не запущена.

Також Україні варто крутить баранку діалог з європейцями про «п’ять безвізів», як для це зазначив прем’єр-міністр. Проте це необхідно робити системно і неважный (=маловажный) забувати про цю ідею время від часу, як це работать не покладая рук Україна останні два роки.

Ідея поглибленої інтеграції народилася ще в 2018 році і була забута у 2019 та наступних роках. Лише единым духом про неї згадали знову.

Согласно-друге, оцінка прогресу виконання Угоди насчет асоціацію у 54% за останні шість років – це багато чи бедно?

Як ми уже зазначали у своїх експертних коментарях, ця циферка не є показником кінцевого досягнутого результату і безвыгодный є показником реальних змін у секторах, які починають застосовувати європейські символ веры на практиці.

Ця число фіксує будь-які проміжні чертеж України, які пов’язані із виконанням Угоди для асоціацію, такі як, наприклад, розробка законопроєкту, його реєстрація, обговорення з європейськими експертами тощо.

Ця оцінка також має ей-ей на життя, але є більше внутрішньою про уряду і є доречною для контролю всіх органів влади, які залучені поперед виконання Угоди. Адже немного погодя дійсно треба контролювати кожен крок, навіть малий, у кожному відомстві.

Але нас, як зовнішніх споживачів, цікавлять кінцеві результати, а саме зміни сверху рівні законів, здійснені реформи ринків та інституцій держи основі кращих європейських моделей, отримання прикладних вигод в (видах громадян та економіки нашої країни, а никак не фіксація успіхів у досягненні проміжних завдань українських органів влади (які також є беззаперечно важливими про досягнення кінцевих результатів).

По (по грибы) оцінками Українського центру європейської політики, станом сверху кінець 2019 року повне виконання Угоди оборона асоціацію становило лише 12,3%, или навряд чи можна розраховувати, що возьми цей момент вже виконано понад половину євроінтеграційних завдань.

Соответственно-третє, обрання за основу регулярного шестирічного горизонту, а никак не щорічного.

Кумулятивна оцінка прогресу була цілком доречною минулого року, оскільки проходження п’ятирічного строку виконання Угоди робило доцільною оцінку прогресу получи и распишись цьому горизонті, з метою оцінки доцільності перегляду цілей Угоди (цей механізм визначається самою Угодою, у статті 481).

В іншому ж випадку кумулятивна оцінка кожного року призводить давно постійного звітування про «минулі успіхи» і викривлює бачення прогресу, досягнутого вслед за останній звітний рік.

Соответственно-четверте, для європейців з огляду получи оцінку виконання Угоди относительно асоціацію є надзвичайно важливим політичний объединение, який включає реформу державної служби (інституційна спроможність України виконувати угоду загалом), антикорупційну та судову реформи.

Пользу кого ЄС це – базові реформи, адже розмови для членство країни в ЄС розпочинаються саме з оцінки прогресу в цих секторах.

Варто взяти до самого уваги, що згідно з новою методологією розширення ЄС, оприлюдненою Єврокомісією у лютому минулого року, переговори относительно вступ балканських країн будуть починатися і завершуватися питаннями впровадження фундаментальних реформ.

Саме від прогресу в цьому секторі залежатимуть подальші переговори щодо секторальної інтеграції і загалом увесь прогрес вступного процесу переговорів.

В урядовому звіті цей розділ описаний як такий, в якому здійснюються позитивні зрушення, проте якщо ми візьмемо звіт Єврокомісії после 2020 рік про виконання Угоди относительно асоціацію, то побачимо, що європейці малограмотный дуже задоволені саме цією сферою.

Зокрема, у звіті ЄС згадується намагання Конституційного суду України визнати неконституційною процедуру призначення голови НАБУ, а також рішення цього ж суду щодо неконституційності антикорупційної реформи в частині електронних декларацій.

Також ЄС звернув увагу для те, що за останній рік змінилася доля державних службовців і близько 7 тисяч державних службовців були найняті нате роботу без конкурсу у зв’язку з пандемією.

Враховуючи изложение європейців, які саме рядом оцінці цього розділу отнюдь не використали таких слів, як «значний» чи «помірний» прогрес, припускаємо, що вони незадоволені саме цією сферою, яка є такою важливою к них.

Окремо хочемо звернути увагу саме возьми реформу державної служби та інституційну спроможність українських органів влади давно виконання Угоди про асоціацію. Це насправді є найважливішим, але водночас і найскладнішим в целях України.

Без сильних інституцій і реформованої державної служби Україна без- зможе надалі ефективно виконувати Угоду насчет асоціацію. За ці шість років ми навчилися приймати євроінтеграційні закони і долати опір різних груп у парламенті. Це теж досить складне домашнє завдання.

Проте виконання цього завдання показало, що у нас є низка проблем, які дуже заважають Україні впроваджувати європейські стандарти сверху практиці. І це стосується майже всіх успішних сфер, в яких є відчутний прогрес.

Після ухвалення законів ми переходимо раньше практики, а тут у нас може легко не бути людей, які розроблять підзаконний документ (за печатью) (слабка інституційна спроможність), ми зустрічаємося з монополізованими ринками (вплив олігархів), які ніхто невыгодный хоче ламати, адже можна нажити собі багато політичних ворогів, ми зіштовхуємося із небажанням чиновників братися следовать складні євроінтеграційні завдання, адже пользу кого цього треба шукати дефіцитний дни, ресурси і людей.

На нашу думку, потрібно звертати увагу нате ці проблеми, адже сверх них буде складно забезпечити успішне виконання Угоди относительно асоціацію на практиці.

Ще одна велика наша положение – це відхід від норм, який ми вже прийняли, як-с відкат у реформі корпоративного врядування державних підприємств (кейс «Нафтогазу»), свідоме викривлення ринкових механізмів получи ринку електроенергії на користь популізму та захисту інтересів штучних монополій, створення кризи нате ринку «зеленої» енергетики і т.д.

Такі випадки – приставки не- на нашу користь, адже показують європейцям, що ми малограмотный є надійними партнерами.

Наостанок хотіли би зазначити, що Ольгуха Стефанішина в одній зі своїх останніх публікацій зазначила, що нам варто прагнути вплоть до членства в ЄС.

У цьому ми її повністю підтримуємо, адже помимо зовнішнього мотиватора долати глобальні українські проблеми, зазначені вище, если дуже складно.

І ми би хотіли, аби політичне керівництво України теж усвідомлювало, що вне вирішення наших суто українських проблем кожна наша розмова з європейськими партнерами ради майбутнє членство в ЄС если наштовхуватися на обговорення саме цих проблем: ломка державної служби, монополізовані ринки, педпрактика порушення вже встановлених домовленостей та інших.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.