Безотказный ОАСК: как в ОП хотят воспользоваться услугами Вовка для «своего» человека в кресле руководителя САП

Минулoгo тижня кoнкурс нa кeрівникa Спeціaлізoвaнoї aнтикoрупційнoї прoкурaтури, зa яким прискіпливo спoстeрігaють міжнaрoдні пaртнeри Укрaїни, рaптoвo зaгaльмувaв. Співбeсіди з кaндидaтaми зупинились чeрeз пeрeнeсeння зaсідaнь кoнкурснoї кoмісії. В oфіційниx пoвідoмлeнняx нeмaє пoяснeнь пaузи. Oднaк спрaвжні причини пoлягaють у спрoбі пeрeгрaти вжe нaявні рeзультaти кoнкурсу. 

Як тільки співбeсіду нa дoбрoчeсність нe прoйшoв гoлoвний кaндидaт Бaнкoвoї нaрoдний дeпутaт і гoлoвa кoмітeту Рaди з прaвoвoї пoлітики Aндрій Кoстін, кoмісія пeрeстaлa збирaтися. Крім Кoстінa eтaп дoбрoчeснoсті нe прoйшoв щe oдин прoтeжe від влaди — Aнтoн Вoйтeнкo, чинний oчільник прoкурaтури Львівськoї oблaсті.

Виглядaє тaк, щo нa Бaнкoвій дo oстaнньoгo рoзрaxoвувaли бaчити у фінaлі кoнкурсу «свoїx людeй», aби зрeштoю oтримaти кeрoвaнoгo кeрівникa aнтикoрупційнoї прoкурaтури. 

Во (избежание ствoрeння видимoсті «прoзoрoсті тa oб’єктивнoсті» прoцeсу в OП гoтoві були нa признaчeння зaступникoм кeрівникa СAП нaвіть кoгoсь із дійснo нeзaлeжниx кaндидaтів. Спoйлeр: зa зaкoнoм зaступник нe мaє ключoвиx вaжливиx повноважень у справах, тому цю посаду влада була готова віддати кому завгодно.

Горизонтальная проекция ОП на отримання своєї людини в кріслі керівника Сопение з тріском провалився. Справа в тому, що передбачена сеанс обов’язкового врахування в процесі голосів щонайменше двох членів комісії від квоти Из-за прокурорів. Більшість із цих членів — визнані міжнародні експерти. 

Що відбулося, як проходили співбесіди получи и распишись доброчесність та яким способом состязание спробують переграти в Офісі президента? Пояснюємо як спостерігачі из-за цим процесом від самого його початку.

Співбесіди малограмотный за планом Татарова

Предварительно етапу співбесід на доброчесність в конкурсі дійшли 37 кандидатів із понад сотні. Чарт кандидатів формується відповідно кількості балів, отриманих під часик тестувань. Згідно з правилами, саме очільник рейтингу має стати керівником Сопение. 

Однак для потрапляння накануне наступних етапів набору балів, усі кандидати повинні овладеть фільтр доброчесності. Суть його в тому, що комісія має вивчити детальну інформацію насчет майновий стан кандидатів, політичну нейтральність, етику, інші можливі порушення нежто питання. 

На основі цих даних відбувається співбесіда, -де кандидат дає відповіді сверху всі питання. 

Комісія ж ухвалює рішення, базуючись держи принципі обґрунтованих сумнівів: якщо сумніви у відповідності кандидата критеріям залишаються — часть комісії не голосує. Исполнение) пропуску кандидата до наступного етапу по (по грибы) нього має проголосувати комісія у складі щонайменше 2 представників Чтобы прокурорів та 5 від Верховної Чтобы України.

Проте співбесіди получай доброчесність перетворилися на маніпуляції. В підсумку вслед тиждень співбесід серед 20 кандидатів вплоть до наступного етапу вдалося прошагать лише одному. Перші 3 дні співбесід взагалі ніхто безвыгодный просунувся у конкурсі. 

Якщо міжнародні експерти безвыгодный пропускали кандидатів, у яких бачили реальні сумніви, ведь окремі представники парламентської частини комісії намагалися тягнути провладних кандидатів. Ради кандидатів від ОП найбільше боролися представники від усіх фракцій, навіть делегований проросійською ОПЗЖ Андрій Гуджал. 

Получи другий день співбесід вибув з конкурсу перший з провладних кандидатів — чинний очільник прокуратури Львівської області Тоня Войтенко, який раніше керував Військовою прокуратурою Житомирського гарнізону. Він получай посаді військового прокурора отнюдь не добився ніяких результатів у резонансній справі относительно розкрадання армійських сухпайків, хоча називав її «справою честі». Його підтримали всі присутні члени від парламенту, проте ніхто від За прокурорів не віддав после нього голос. 

Наближався пора співбесіди з Костіним і близькі задолго. Ant. с ОП члени комісії розуміли, що котелок комітету з питань правової політики времен очаковских и покоренья крыма від ідеального образу кандидата. Вплоть до нього навіть у порівнянні з іншими вже відхиленими кандидатами набагато більше питань і претензій, неважный (=маловажный) кажучи про відверту політичну заангажованість. Андрій Костін — воротила комітету з питань правової політики та делегат «Слуги народу», куди його привів керівник Офісу президента Андрій Єрмак. 

Костін бойкотує невідкладний президентський законопроєкт оборона ліквідацію ОАСК та далеко не може провести через комітет законопроєкти оборона справжню судову реформу. Зокрема, зупинився процес перезапуску Вищої кваліфкомісії суддів, при помощи що Україні бракує вже близько 2000 суддів. Замість перезапуску Вищої про правосуддя почалося її посилення. А суддів Конституційного Суду комутай продовжує призначати без впровадження прозорого конкурсу. 

4 червня, напередодні співбесіди Костіна, комісія несподівано всім складом голосує ради проходження до наступних етапів конкурсу чинного детектива НАБУ. Ради того, який керував слідством у справі для махінації із квартирами в (видах Нацгвардії за ймовірної участі заступника керівника Офісу президента Олега Татарова. 

Цим голосуваням члени комісії спробували зробити мание, яким намагалися досягти одразу кількох цілей. Перша — відмежуватись від Татарова та продемонструвати «незалежність». Адже і по (по грибы) інформацією ЦПК, і журналістів-розслідувачів програми «Схеми», більшість парламентської квоти має зв’язки з Татаровим, який координував та погоджував основные черты комісії від Ради. Особливої небезпеки в кандидаті з НАБУ безвыгодный бачили, сподіваючись на наступних етапах опустити його в рейтингу посредством заниження балів. 

Друга ціль — створити пахота для протягування Костіна. Припускаємо, що як у комісії, неведомо зачем і в ОП cприймають конкурс як політичний процес, тому, намагаючись протягнути «свого» кандидата, вважали, що посаду заступника можна віддати незалежному кандидату і це може задовольнити міжнародників в комісії. Инде сподівалися, що успішна співбесіда детектива у справі Татарова замаслить міжнародників і вони підтримають Костіна. Такий розрахунок маловыгодный спрацював, бо міжнародники керуються власною оцінкою об’єктивних критеріїв, а невыгодный політичними мотивами. До Костіна було багато питань щодо доброчесності, зокрема, щодо кумівства, політичної нейтральності, декларування та відвідин окупованого Криму. 

У 2019–2020 роках Костін безвыгодный декларував жодного місця проживання у Києві, хоча отримував бюджетну компенсацію интересах оренди житла в близько 20 тис. грн в місяць. Не задеклароване також і місце проживання доньки кандидата, яка з 2019 року працює в Києві помічником-консультантом іншого народного депутата, колеги ровно по фракції «Слуга народу» Андрія Задорожного. У 2019 році Костін продав дві квартири в Одесі, але неважный (=маловажный) подав до НАЗК повідомлення оборона суттєві зміни в майновому стані — дохід від продажу квартир получи и распишись суму 1,2 млн грн.

Из-за даними Відкритого реєстру національних публічних діячів України, отряд Костіна працює помічником-консультантом його колеги ровно по партії, парламенту й комітету Афоризм Дирдіна, а дружина Дирдіна — помічником-консультантом Костіна. Родственный «обмін» існує і між кандидатом та депутатом Миколою Задорожним: помічником-консультантом останнього працює донька Костіна, а син Задорожного — помічником-консультантом Костіна. 

Всі ці обставини фактично унеможливлювали успішне проходження Костіним етапу доброчесності. Попри це члени комісії, делеговані парламентом, відверто виправдовували ці проблеми. Наведемо лише окремі цитати членів комісії, які безсоромно протягували цього кандидата. 

Если прозвучали претензії щодо відвідин Костіним Криму після окупації, мальчик комісії, делегований фракцією ОПЗЖ, Гуджал відповів: «тю, я неважный (=маловажный) бачу в цьому вабще нічого». 

У деяких членів комісії виникли питання щодо непотизму, праздник же Гуджал не забарився із захистом: «А я хочу полно таки висловитись на підтримку кандидата. Я, наприклад, всецело нічого в цьому не бачу…. Поди, що цей кандидат досвідчений, фаховий. Тутовник помітний масштаб і державне мислення, тому я невыгодный знаю… Що стосується наприклад кумівства, давайте дивитися як юристи сверху ці звинувачення, які висуваються деякими… Кумівство у нас у законодавстві отнюдь не закріплено прямо». 

Після Костіна підконтрольна Банковій частина комісії від Для провалила також сильну кандидатку — керівницю підрозділу детективів НАБУ Олену Кроловецьку. Усі визнали її достойною та професійною кандидаткою, проте отнюдь не пропустили далі. 

Серед закидів кандидатці, наприклад, звучали претензії в тому, що одна із її справ — відома «бурштинова» направо НАБУ дуже довго розглядається в суді. Мова йде насчет викриту детективами хабарницьку схему следовать участі народних депутатів із торгівлі рішеннями та законопроєктами. Абсурдність претензії в тому, що тайный агент жодним чином не може впливати получай швидкість розгляду справи у суді.  

Представник ОПЗЖ згадав їй дружбу з керівницею Центру протидії дезінформації, призначеною президентом Поліною Лисенко, яка фігурувала у скандальних «плівках Деркача». Отнюдь не сподобалося також, що батько кандидатки живе в Росії, хоча члени комісії самі озвучили, що мають родичів в країні-агресорі.

У підсумку следовать перший тиждень комісія встигла співбесідувати 20 осіб із 37, і до самого наступного етапу пройшов лише Водан кандидат  — сыщик НАБУ Олександр Клименко. Це в самом деле не входило в плани Банкової і выходит однією з причин зупинення конкурсу.

ОАСК в порятунок

Наверно, що безкінечно затягувати співбесіди недостатньо і окно потрібна виключно для підготовки більш масштабних рішень «проблеми». Скандальний Окружний адміністративний суждение міста Києва може стати в нагоді — саме туди вслед законом можуть подаватися скарги сверху конкурс. 

Перша скарга вже надійшла задолго. Ant. с суду 9 червня від детектива НАБУ Олександра Карєєва, якого звільнили з НАБУ следовать результатами службового розслідування і якого потім поновив пирушка же ОАСК. Саме у справі ради його позовом до НАБУ, ОАСК виніс ухвалу, яка зобов’язувала Мін'юст викреслити Артема Ситника із реєстру юридичних осіб як директора НАБУ. 

Ще цікавіше, що ОАСК перебуває під загрозою ліквідації. Тим далеко не менше, парламент не поспішає з прийняттям цього рішення. 

Натомість, головний профільний комітет в парламенті щодо ліквідації ОАСК — це комітет, очолюваний тим но Андрієм Костіним. Саме цей комітет еще щонайменше три засідання ігнорує розгляд цього невідкладного проєкту президента.

НАБУ та Сопение вже завершили слідство у справі ймовірних злочинів суддів ОАСК і продовжують слідство стосовно схеми продажу рішень суду із залученням брата голови ОАСК Вовка, сиречь очевидно, що одіозний судилище також має інтерес повпливати бери конкурс. 

Можливим сценарієм впливу для конкурс є суд. Наприклад, ОАСК своїм рішенням  повертає в соперничество сумнівних, але провладних кандидатів, попри теточка, що їх відхилила комісія. Нежто ж скасовує правило конкурсного відбору щодо обов’язкового врахування голосів міжнародників у процесі, що автоматично повертає состязание на початковий етап і знищує всі попередні вже пройдені процедури. 

Останній варіант бросить конкурс заново, але й означатиме, що состязание втратив шанс на прозорість та незалежність.

***

11 червня 2017 року в (видах України набув чинності безвізовий государственное устройство поїздок з ЄС. Однією із вимог щодо його отримання був запускание антикорупційної інфраструктури та, зокрема, прозорий первенство на керівника САП. 

Ще рік тому, 4 червня 2020 року, Ада прокурорів уповноважила представників поперед складу конкурсної комісії з відбору керівника Сопение. Ними стали визнані експерти Драго Кос, Томас Фаєрстоун, Нона Цоцорія та Романка Куйбіда. І були надії получи проведення справжнього прозорого конкурсу держи крісло головного антикорупційного прокурора. 

Однак Верховна Радка спромоглася визначити свою квоту з 7 осіб лише з третьої спроби. Більшість з них викликали запитання та сумніви, тоді як глава особисто пообіцяв прозорий процес.

Але в один прием процес фактично блокується окремими членами комісії з боку парламенту. Поки правитель обурюється недостатністю дій західних партнерів щодо підтримки України, у його офісі руйнують одну з головних вимог безвізу. Порушення цього зобов'язання може запустити механізм призупинення безвізу, а так й його перегляду. 

Посолка ЄС в Україні неодноразово заявляв, що незалежність антикорупційних інституцій є основою співробітництва між Україною та ЄС в сфері запровадження безвізового режиму та макро-фінансової допомоги. У нещодавній розмові президента США Джо Байдена та Зеленського також йшлося для прозоре завершення конкурсу получи и распишись посаду глави САП. 

Сиречь, у президента Зеленського досі є вибір:  задовольнити бажання членів свого офісу щодо контрольованого антикорупційного прокурора, чи пристати бери бік цивілізованого світу.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.