Большой «Дом» для президента. Как канал для оккупированных территорий может стать всеукраинским

Як пoкaзує істoрія, кoжнoму прeзидeнту в пeвний мoмeнт – чaстo пeрeд зaxoдoм нa другий тeрмін – пoтрібeн свій мeдіaрeсурс. A інoді нaвіть і нe oдин.  

Тaк у 2015 нeдaвній пeрeмoжeць прeзидeнтськoї гoнки й тoгoчaсний влaсник "5 кaнaлу" Пeтрo Пoрoшeнкo збирaвся купити близькo 25% тeлeкaнaлу "1+1" у брaтів Суркісів, a, зa слoвaми дeякиx eкснaрдeпів-втікaчів, щe й "112 кaнaл". 

Ні з "плюсaми", ні зі "112" у Пoрoшeнкa нe склaлoсь – зaмість ниx він oтримaв xібa пoзoв від Ігoря Суркісa в Лoндoні зa зміну рішeння прo купівлю. Aлe врeшті склaлoсь з "Тoнісoм", який з 2017 стaв "Прямим" і дe-юрe нaлeжaв eксрeгіoнaлу Вoлoдимиру Мaкeєнку, a дe-фaктo гoтувaв глядaчів дo вибoрів 2019, нa якиx щe мaв нaдію пeрeмoгти Пeтрo Oлeксійoвич.  

Віктoр Янукoвич, тoчнішe йoгo oтoчeння, нa пoчaтку фaтaльнoгo 2013, пoривaлoсь купити в тoдішньoгo віцeпрeм’єрa Вaлeрія Xoрoшкoвськoгo "Інтeр". Aлe цe прaгнeння нe увінчaлoсь успіxoм – тoпкaнaл, рaзoм з усім мeдіaxoлдингoм Inter media group limited, відійшoв Дмитру Фіртaшу тa глaві AП Сeргію Льoвoчкіну, які нa тoй мoмeнт пeрeбувaли у склaдниx стoсункax з "дoнeцьким" крилoм Пaртії рeгіoнів. 

Втім вoсeни тoгo ж рoку "гaмaнeць сім’ї Янукoвичa" Сeргій Курчeнкo купив "Укрaїнський мeдіaxoлдинг" у Бoрисa Лoжкінa зa нe мeнш ніж 340 мільйoнів дoлaрів.  

У дeякиx прeзидeнтів, як oт у Лeoнідa Кучми, пoтрeби мaти свій тeлeкaнaл у принципі нe булo – "гнути пaртійну лінію" дoпoмaгaли "тeмники Мeдвeдчукa" тa пуло кaнaлів влaснoгo зятя Віктoрa Пінчукa. Втім, нaвіть цe у 2004 нe дoпoмoглo тoдішньoму прoтeжe Кучми Віктoру Янукoвичу пeрeмoгти Віктoрa Ющeнкa, a сaмі журнaлісти зрeштoю нe витримaли, і влaштувaли свoю рeвoлюцію, відмoвившись викoнувaти вкaзівки Бaнкoвoї.  

Вoлoдимиру Зeлeнськoму тeлeкaнaл нe трeбa був з іншoї причини – йoму в принципі нe пoтрібні були журнaлісти. Принаймні получи и распишись початку його каденції (хоча й сказати, що Зеленському вдалось виграти за исключением. Ant. с підтримки "1+1" если складно).

Нині, на третьому році получай посаді – коли рейтинги захитались, зокрема й при помощи критику в  телевізорі, – ситуація почала дещо змінюватись.

Оцінивши рівень впливу олігархічних ЗМІ, Зеленський спершу закрив канали Медведчука, а згодом пішов і для більш відчайдушний крок – принцип про олігархів, де вплив получай медіа є одним з критеріїв к потрапляння в однойменний реєстр. Що в підсумку хоч і почало давати плоди, але врешті залишило майже помимо медійної підтримки і самого Зеленського (зі знижкою возьми все той же "1+1").  

Таку ситуацію, як припускають в "Обнаружитель медіа", на Банковій спробують виправити спустя маленькі телеканали. 

Йдеться, у першу чергу, ради державний телеканал "Землянка", який нині мовить російською нате окуповані території. Але, здається, збирається суттєво розширитись… бери всю Україну. Хоча наразі йому це торчком заборонено законом "Относительно систему іномовлення". 

Що показує "Кибитка" і хто це вирішує, наскільки тісним є зв’язок телеканалу з Банковою та яка ймовірність його трансформації в загальнодержавний мовник – з'ясовувала "Українська то правда".

На жаль, у цьому тексті немає позиції телеканалу "Чум". Керівництво каналу спершу погодилось письмово відповісти получай запитання УП, втім, отримавши запитання, назвало їх провокаційними та далеко не знайшло на них часу.  

Імена трьох колишніх працівників "Дому", з якими говорила УП, змінені сверху їхнє прохання.

Слово президента  

Створення телеканалу угоду кому) окупованих територій було однією з передвиборчих обіцянок Володимира Зеленського у 2019 році. Вслед за тиждень до першого туру виборів, в одному з телеефірів, це прозвучало в) такой степени:  

"Думаю, що нам потрібно розпочати серйозну інформаційну війну – і перемогти в ній (…) Потрібно зробити потужний російськомовний проток, міжнародний, який би мовив бери територію Криму, Донецька, Луганська, Європи, США та Ізраїлю".

Російськомовний проточина, який отримав назву "Хижина", запрацював за рік після обіцянки Зеленського – 1 березня 2020. Ради озвученою концепцією, він мав розповідати оборона підконтрольну територію України жителям Криму, Донеччини та Луганщини, пробуджувати в них відчуття єдності та розвінчувати міфи російської пропаганди. Тобто допомагати Україні боротися вслед за голови тамтешніх мешканців.  

"Душити добровольно і шукати спільні цінності, героїв", як казав Водан з консультантів каналу Олексій Кирющенко, російський актор, що режисував "Слугу народу". 

Що вийшло з "Дому" двум роки потому? 

Головний вычитчик видання "Детектор-медіа" Отар Довженко вважає, що замість каналу контрпропаганди, який мав руйнувати наратив російської пропаганди і водночас без- полемізувати з нею, "Шалаш" став просто державним російськомовним телеканалом. 

"Він накладывать на перше місце позицію влади – хоча і безлюдный (=малолюдный) замовчує всі інші, – і транслює аудиторії позитивну картину політичного та соціального становища в Україні. В такой степени би мовити, примиряє мешканців окупованих територій з українською дійсністю. 

В принципі, беспричинно само примиряти з дійсністю він може й українських виборців", – розповідає Довженко.

Що показує "Кибитка"?

Щоденна програма телеканалу наповнена переважно художніми фільмами та серіалами. Їх розбивають 10-20-хвилинні випуски новин, кілька коротких блогів і великих проектів. 

Серед великих проектів – вечірня програма "Малороссия на самом деле", лінійка коротких інтерв’ю "Гласный разговор", пояснювальні програми "Имею прекарий" та "Частный репортаж", інтерв’ю з представниками ОП "Созерцание с Банковой" тощо. 

В останній, найвідомішій програмі "Дому", Юлію Мендель, після звільнення з ОП у квітні цього року, замінили прессекретар президента Сергій Нікіфоров та речник України в ТКГ Олексій Арестович.

Ідеальною оцінкою роботи "Дому" була б аналітика з окупованих територій – але таких даних насквозь відсутність доступу до самої території немає, а отже й вирахувати реальний показатель не видається можливим. 

Намагаючись хоча б точково дізнатись рівень упізнаваності каналу следовать лінією розмежування, УП звернулась по колишнього журналіста з Луганська Сергія Сакадинського – у 2014-2015 він провів п’ять місяців у полоні бойовиків. 

Восьмеро його сусідів в окупованому Луганську, старші 50 років, ні разу далеко не чули про канал "Мазанка". Серед трьох знайомих 35-40 років тільки одна людина бачила новини для канал, але його безграмотный дивилась. На запитання, що дивляться у Луганську, Сакадинський відповів: "Россию 1".

Самостоятельно він про "Дворец" чув, але, каже, що куди він мовить – "велика логогриф".

"Ні в цифрі, ні в аналогу його нема. Будто? і, зрозуміло, люди, які інтернетом неважный (=маловажный) користуються, про нього взагалі малограмотный знаютьМожливо, його можна спіймати десь ближче впредь до Станиці Луганської, але верно не відомо", – додав Сакадинський.

Портулан покриття "Дому" показує, що полоса впевненого прийому сигналу ледь въезжать до до Луганська. У Криму вона охоплює крайню північ півострова. 

Щоб приймати признак "Дому" жителям, наприклад Донецька, богослужение фізично розвернути свою антену в бік підконтрольної Україні території, пояснює УП Олександр Глущенко оглобля громадської ради при Нацраді з питань телебачення і радіомовлення. Якість сигналу також залежить від обладнання та природних перешкод.

Получай підконтрольній Україні території чи малограмотный головною претензією до "Дому" залишається його російськомовність. Попри заявлену концепцію, свищ так і не почав мовити українською. Кілька тижнів тому це из чего следует причиною, через яку тревел-блогер Ора Зуб відмовився від кастингу в роль ведучого в шоу "Помаранчевая республика с первого взгляда".

Прежде ситуації із Зубом "Дворец" втрапив у ще кілька неоднозначних історій: видалив сюжетец про українських правих після звинувачень у підіграванні "кремлівським наративам", показав карту Росії з Кримом і випустив в ефір кілька радянських фільмів з відвертою радянською пропагандою. 

"Тетка ж саме є цілодобово на каналі "Корифей", – обурюється власник кримськотатарського телеканалу ATR Ленур Іслямов. – В среднем, на "Домі" є 5 хвилин для Крим і ще 5 относительно Донбас, але не це никак не варте тих грошей, що їм дають! В ATR щорічно є 50 мільйонів субсидії, у цьому році дали лише половину. І шелковица я бачу дискримінацію прав корінних народів".

Мол "Домом" наразі действительно задоволені – так це в Офісі президента. Ради такий короткий термін, як каже УП радник голови ОП Михайло Подоляк"жерло цитується, матеріали обговорюються".

Ведь скільки грошей дають "Дому"?

Телеканал "Хоромы" має спільний смета з каналом іномовлення UATV, нате базі якого він і був створений. Цьогоріч їм виділили 298 мільйонів гривень – це в 6 разів менше, ніж Суспільному (втім здесь варто враховувати, що Суспільне – це понад 20 телеканалів, радіо, ансамблі й тд.). 

Скільки вони отримають у 2022 безошибочно невідомо, ймовірно, до 360 мільйонів гривень – це гранична пира бюджетної програми, під яку підпадає фінансування іномовлення. 

Двоє нардепів, Андрій Пузійчук з "Батьківщини" і покійний Тоня Поляков, пропонували докинути для цю програму ще 500 мільйонів гривень – але поправки маловыгодный дожили навіть до першого читання бюджету.

Політика партії

"Перший рік "Хоромы" робився силами UATV. Керівництво малограмотный розуміло, як працюють новини, ибо до цього працювало в продакшинах", – розповідає УП експрацівниця каналу Олена.  

Керівництва нате "Домі" приставки не- бракувало – консультанти, керівники, креативні продюсери. 

Бери найвищому щаблі стояв згаданий вище режисер "Челядь народу" Олексій Кирющенко – також відомий як режисер російського серіалу "Моя прекрасна смотрея". На каналі його називали неофіційним керівником разве ж ідеологом, технічно – він відбирав усі зовнішні проекти, які йшли в ефір.

Рівень покриття сигналом "Дому" в цифровому та аналоговому форматі мовлення – усього "У себя" має 16 приймачів

"Оскільки Кирющенко – громадянин Росії, так він не міг (офіційно – УП) керувати каналом. После суті він опікувався неновинним контентом. У нього були такі погляди… безграмотный проросійські, але совкові", – пригадує ще Вотан колишній працівник "Дому", Ігор.

Офіційно каналом, як і всім ДП "Державна перрон іномовлення", керувала і керує Юлія Островська, яка раніше працювала директоркою з виробництва у студії "Гетто-95". Перший рік, получи и распишись позиції креативного редактора, з нею працював Макся Кречетов, що перед запуском "Дому" якраз пішов з директорату інформполітики в ОП, але ще лишається в Раді з питань свободи фраза при президенті.  

Кречетов розробляв та запускав проекти – по (по грибы) його словами, таких було (пусть) даже 13, зокрема блог "А словно там дома?", програми "Открытый разговор", "Адрес безопасности", який вела заступниця міністра інформполітики в часи Порошенка Тетяна Попова, та інші.

В останній сходинці, між керівництвом і журналістами, випусковими редакторами, знаходилась Ксенія Герасименко – вона відповідала ради новини. І робила це особливо завзято. 

Саме Герасименко, после словами двох колишніх працівників каналу, передавала вказівки з написання новин від ОП, сварила працівників вслед те, що вони "перемогу подали мало-: неграмотный як перемогу", а потім зачищала ці повідомлення в месенджерах.

Вказівки також надходили від Кречетова. Він підтверджує, що вслед за час роботи на каналі був частим гостем Банкової, але, запевняє – їздив лише следовать тим, щоб "дізнатися державну позицію з тих чи інших питань". Адже її й має транслювати "Сторожка".

"Для чого нам порушувати журналістські стандарти? Я би подібним жодного дня малограмотный займався. Характер був у мене жахливий, але навіть у найважчих ситуаціях я ніде безлюдный (=малолюдный) підкорявся і тим більше никак не був джерелом цензури, навіть для ТРК "Україна" у найчорніші дні Революції Гідності", – каже Кречетов УП.

Для відсутність цензури на "Домі" УП також заявила Тетяна Попова, яка вела програми "Получай самом деле мир" і "Адрес безопасности". 

Щодо вказівок, оборона які говорять працівники: частина з них були письмовими та чіткими, як через анонсований Потураєвим "реестр" термінів для новин і програм. Неизвестно зачем фронт треба було називати лише "лінією розмежування", а бойовиків – "незаконними збройними формуваннями". Малограмотный можна було використовувати треп: "війна", "конфлікт", "противник".

Частина вказівок були усними нежто "і так зрозумілими з позиції Ксенії", тобто керівниці новин. Працівники мали постійно згадувати в новинах Зеленського, ОП, президентські програми "Велике будівництво", кредити "5-7-9%" та добре відгукуватись для тогочасного очільника Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова.

"Кожен как-то це був твір сверху тему "як гарно похвалити президентські програми", і кожен однажды було складно вгадати, як саме це надобно зробити", – розповідає УП Олена.

"Хтось відкриває трубу – "Жилище" їде, хтось відкриває зупинку, як в Росії – "Барак" їде. Зробили метр догори по части "Великому будівництву", ми вже дістаємо ці відео з архівів, розказуємо, як вдоль всій країні все розвивається. Фактично, це проточина – прес-служба Офісу президента", – ділиться з УП ще Вотан експрацівник каналу, Михайло.

"І в жодному випадку ми маловыгодный згадували Петра Порошенка, – додає він. – Це була якась ідея фікс, що він дуже погана людина".

Періодом незначного послаблення вимог щодо "кількості Зеленського" в новинах працівники "Дому" називають призначення Олексія Мацуки для посаду шеф-редактора телеканалу – раньше цього він опікувався напрямком Сходу. Сверху початку листопада цього року він пішов з каналу.

"Від Мацуки наказу "менше показуйте Зеленського" мало-: неграмотный було. Єдине, коли ми далеко не хотіли давати 8 хвилин монологу Зеленського, ми просили: "Можна 2?". І він казав, що таково", – пригадує Олена. 

Великі плани

Офіційно, ні від "Дому", ні від Банкової ще малограмотный було заяв про розширення мовлення телеканалу. Єдиною людиною, яка опосередковано підтвердила УП цей конкретика, став Михайло Подоляк.

Відповідаючи получи запитання, чи належить це рішення Банковій, Подоляк відповів, що ні: "Це елемент продуманої стратегії розширення впливів для аудиторію переселенців з боку менеджменту телеканалу…".

Что-то около до менеджменту "Дому" постає питання, як саме дрен збирається мовити всередині країни – в обхід закону "Насчет систему іномовлення" чи після його зміни? І друге відкрите запитання – чи если в такому випадку російськомовний телеканал "Сторожка" дотримуватися мовних квот?

Окрім слів Подоляка, получи и распишись користь потенційного розширення мовлення "Дому" свідчать ще кілька речей.

Перше – це речь самого президента. У серпні Зеленський вперше сказав, що голубая магистраль "Дом" "малограмотный тільки для тих, хто далее, а й для всіх переселенців, що перебувають сьогодні шелковица", маючи сверху увазі підконтрольну уряду територію. 

А вже из-за кілька тижнів для маленького каналу з невимірюваною аудиторією з’явилось місце серед 13 українських журналістів, що супроводжували Зеленського у США. Паралельно ОП відмовив у акредитації "Прямому" та hromadske.

Бери запитання, що особливого мав зняти "Здание", Подоляк відповідає УП, що после этого немає жодної конспірології. Мовляв, серед центральних тем візиту був область на Донбасі, тому "Терем" і взяли у Штати.

Друге – це наміри "Дому" увійти в майбутній державний мультиплекс МХ-7, що має покрити цифровим наземним телебаченням близько 90% території України. По (по грибы) словами Островської, це "ще Вотан кошик, у який вони можуть покласти своє яйце".

Третє – нашуміла рекламна кампанія каналу по мнению всій Україні. У серпні борди та сітілайти з "Домом" з’явились потом, де канал у принципі безвыгодный має права мовити – у Києві, Харкові, Одесі, Львові тощо.  

Як з’ясували "Волноуловитель-медіа" та Dozorro, кампанія обійшлась "Дому" в 30 мільйонів гривень – 19 мільйонів держи зовнішню рекламу, 6 возьми інтернет-рекламу та 5 для рекламу на радіо та в ТРЦ. Усі закупівлі пройшли лишенный чего тендерів – вслед славнозвісною переговорною процедурою накануне Дня Незалежності. 

В запитання, навіщо "Дому" брандмауэр по всій Україні, немного спустя відповіли, що їхньою аудиторією також є переселенці – а вони живуть в области всій території країни.

Отож, публічний меседж щодо потенційного розширення мовлення "Дому" наразі зводиться задолго. Ant. с потреби говорити з переселенцями. Їх в Україні близько 1,5 мільйона.

Водночас колишні працівники каналу припускають – розширення пов’язане з тим, що получи канал "витрачають чималі гроші, а возьми окуповані території він до факту не транслюється"

Маловыгодный під запис керівник одного з українських телеканалів каже УП, що "це тутти під вибори Зеленському". Водночас як Водан з колишніх топ-працівників "Дому" навпаки безграмотный вірить, що "хтось може продати Зеленському нежто Тимошенку ідею, що з "Дому" можна зробити щось, що если мовити на всю Україну".

Втім, можливо, Зеленському богослужение не один телеканал получай всю Україну. А кілька.

Чан ГО "Детектор-медіа", оглядачка медіаринку Галиха Петренко називає масштабування "Дому" лише одним з елементів "Великого медіабудівництва" Зеленського. Пояснюючи: кілька подій по (по грибы) останній час наштовхують получи и распишись думку, що Банкова вибудовує для того себе мережу лояльних телерадіокомпаній.  

Зокрема, наприкінці жовтня волинська телекомпанія "Аверс", пов’язана з ситуативним союзником "слуг" Ігорем Палицею, виграла 15 з 43 цифрових ліцензій серед місцевих мовників. 

А получи и распишись початку листопада Нацрада вне конкурсу змінила ліцензію, концепцію та власника телеканалу М2 – фактично, створивши новий інформаційний пролив "Аргумент ТВ". Найпоширеніше пояснення в кулуарах медіаринку, як пише Петренко – человечество з оточення президента створюють під нього телеканал.

У коментарі УП вона називає такі чертеж Банкової спробою забезпечити себя лояльним медіаресурсом – у пирушка момент, коли попередня этап стосунків Володимира Зеленського з іншими телеканалами підійшла по кінця.

"Зараз ми бачимо, що телеканали Ріната Ахметова почали атакувати владу, навіть говорити оборона дострокові вибори. У Зеленського немає впевненості, що він може опиратися получай медіаресурси інших олігархів. Тобто головна корень – знайти собі точку впливу для виборців, які отримують інформацію з телевізора", – додає вона.

***

Публічна красноречие президента та його команди, рекламна кампанія "Дому" ровно по всій Україні та прогнози медійних оглядачів схиляють перед думки, що згодом канальчик, який мав пропагувати український свЯязанный отрывок та дії влади лише нате окупованих територіях та в світі, може пропагувати їх возьми території всієї держави.  

Полно з тими ж вказівками щодо того, як подавати новини, скільки разів у них згадувати президента і якого з колишніх президентів приставки не- згадувати взагалі.

Іронія долі полягає в тому, що якщо раптом "велике медіабудівництво" малограмотный допоможе чинній команді переобратись возьми другий термін, то нате місці "колишнього" вже если зовсім інший президент.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.