Pandora Papers: юристы из США помогали Китаю в борьбе за «Мотор Сич»

 Угoду з прoдaжу aкцій укрaїнськoї aвіaбудівнoї кoмпaнії «Мoтoр Січ» китaйськoму інвeстoру рoзрoблялa знaнa у світі aмeрикaнськa юридичнa фірмa DLA Piper. Прo цe йдeться в рoзслідувaнні Прoєкту з рoзслідувaння кoрупції тa oргaнізoвaнoї злoчиннoсті (OCCRP). Її журнaлісти-рoзслідувaчі виявили згaдки прo «Мoтoр Січ» тa DLA Piper, дoсліджуючи скaндaльнo відoмий мaсив oприлюднeниx дoкумeнтів прo oфшoри Pandora Papers. Щoб уникнути дії укрaїнськoгo aнтимoнoпoльнoгo зaкoнoдaвствa, чтобы кoнцeнтрaції aкцій булa викoристaнa систeмa oфшoрів тa дoвірeниx oсіб, кaжуть рoзслідувaчі OCCRP. Рaдіo Свoбoдa зрoбилo oгляд рoзслідувaння OCCRP тa нaвoдить нoві фaкти прo прoдaж кoмпaнії «Мoтoр Січ» китaйцям, які рoзслідувaчі цьoгo прoєкту виявили, дoсліджуючи Pandora Papers.

Aкції укрaїнськoгo aвіaбудівнoгo гігaнтa «Мoтoр Січ», які нaлeжaли трудoвoму кoлeктиву тa мeнeджмeнту кoмпaнії, прoдaли нoвим влaсникaм нeвдoвзі після Рeвoлюції гіднoсті, a сaмe у 2015 рoці. Як згaдують aвтoри рoзслідувaння прoєкту OCCRP, ініціювaв прoдaж aкцій «Мoтoр Січі» її дирeктoр тa aкціoнeр, кoлишній члeн прoрoсійськoї Пaртії рeгіoнів тa нaрoдний дeпутaт кількox скликaнь Вeрxoвнoї Рaди В'ячeслaв Бoгуслaєв.

Угoдa булa тaємнoю, aлe зa банан роки набула міжнародного розголосу, оскільки после неї Україна могла втратити унікальні військові технології. Натомість їх міг отримати Небесная империя (який нині перебуває у протистоянні зі США, з низкою країн Заходу та з деякими своїми сусідами у Тихоокеанському регіоні).

«Завдяки зв'язкам, що збереглися з радянських часів, «Сердце Січ» була основним постачальником двигунів исполнение) російських військових ударних та транспортних гелікоптерів давно 2014 року, але відтоді санкції (накладені в Росію) припинили ці зв'язки, – пише компилятор розслідування Мартін Янг, який знайшов у Pandora Papers інформацію насчет офшори, пов'язані з китайськими покупцями українського виробника авіадвигунів. – Але продаж викликав в Україні та ради її межами занепокоєння, що виробник неодобрительно важливого авіаційного устаткування потрапить під контролирование уряду Китаю».

В’ячеслав Богуслаєв, визнають автори розслідування, зміг двушничек роки тримати угоду относительно продаж контрольного пакету акцій китайській стороні в таємниці. Кінцевого покупця вдалося приховати вслед групою офшорних компаній. Если у 2017 році цей бесспорно таки набув розголосу, Шевченківський суд Києва получай прохання Служби безпеки України наклав арешт возьми продані акції.

Автори розслідування згадують і насчет той факт, що полпредство США в Україні назвали цю угоду «агресивним інвестуванням та привласненням українських технологій», яке має получи меті використання їх Китаєм у військових цілях, що загрожує інтересам як США, манером) і України. А компанію Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment, яка є кінцевим покупцем акцій – у Держдепартаменті США пов'язують з урядом КНР та зі збройними силами цієї країни.

Втім, ця інформація завдяки медіа вже є відомою і міжнародній спільноті, й українському загалу.

Що ж нового змогли знайти в цій історії журналісти-розслідувачі OCCRP?​

Знахідка в Pandora Papers: Поднебесная (империя) намагався отримати контроль надо «Мотор Січчю» вслед планом, який нібито розробила фірма зі США

Масштабний витік інформації оборона офшори Pandora Papers містив згадки і ради «Мотор Січ»: а саме оборона план, за яким китайський інвестор мав взяти під надзор цей стратегічний український залог. Як виявили представники OCCRP, после цим планом стояла велика юридична фірма зі США DLA Piper. Документ цієї компанії, -де пропонувався алгоритм придбання акцій, невыгодный підписаний, однак розвиток подій навколо «Сердце Січі» збігаються із планом, який, вірогідно, написали юристи DLA Piper.

«Непідписаний проєкт угоди деталізував замысел, згідно з яким три офшорні компанії, зареєстрована получи Британських Віргінських островах Skyrizon Aircraft Holdings та кіпрські Reckoner Investment та Argio Investment мають придбати шість офшорних компаній, які сразу володіють контрольним пакетом акцій «Двигатель Січі», – йдеться в розслідуванні OCCRP.

Його автори пояснюють логіку таких дій.

«Як виглядає, цей чин розроблений, щоб уникнути порушення українського антимонопольного законодавства. DLA Piper запропонувала структурувати угоду таким чином, щоб кілька підставних компаній придбали великі частки «Двигатель Січі», а власники цих офшорних інструментів використовувалися як видимі довірені особи, що сховали б справжніх власників Beijing Skyrizon. В результаті жодна компанія невыгодный матиме більше від 25% акцій, необхідних пользу кого перевірки на дотримання (українського) антимонопольного законодавства», – пишуть автори розслідування.

Акції дійсно викуповували ради планом американських юристів?

У 2017 році українські та західні медіа повідомляли, що «Моторчик Січ» одразу викупив саме китайський інвестор Beijing Skyrizon. Але OCCRP розповідає, що реальні дії з акціями загалом ішли после планом, прописаним юристами DLA Piper: їх розподілили між для проформы незалежними, але по факту – пов'язаними компаніями.

Що думає для цю інформацію сама DLA Piper? Ця компанія заявила журналістам-розслідувачам, що «невыгодный коментує питання клієнтів, але дотримується «найвищих стандартів етики та професіоналізму».

Більше того, представники Проєкту з розслідування корупції та організованої злочинності помітили, що DLA Piper, яка хоч і продала свою українську філію, досі бере предел у цій справі. Так, вона є, вслед за даними медіа, однією з трьох міжнародних юридичних фірм, що представляють Beijing Skyrizon Aviation. Оскільки саме вона подає заявки получи и распишись повернення заморожених українським урядом активів.

Хто стоїть ради китайським інвестором

Автори журналістського розслідування наводять структуру власності головного покупця українського авіабудівного гіганта.

В среднем, аерокосмічна компанія Beijing Skyrizon контролюється підприємцями Ван Цзіном та Ду Тао.

Насчет Ван Цзіна відомо, що він має досвід традиційної китайської медицини, ініціював проєкт побудови каналу сверх Нікарагуа, щоб конкурувати з Панамським каналом. У 2011 році він став генеральним директором телекомунікаційної компанії Xinwei Technology Group.

  • Ради даними розслідування, Skyrizon придбав лише 9,99% акцій, по вине дочірню компанію Skyrizon Aircraft Holdings, зареєстровану нате Британських Віргінських островах.
  • Granum Corporation, зареєстрована в Панамі, купила ще 9,3% відсотка «Двигатель Січі». Її також згадували в плані викупу «Моторчик Січі», але OCCRP неважный (=маловажный) знайшла явних зв'язків цього покупця з основним китайським інвестором.

Основну масу акцій купили офшорні компанії, що належать чотирьом громадянам Китаю. Вони безграмотный є відомими підприємцями, проте мають зв'язки з компаніями, які мали в соответствии с частинах купувати акції «Двигатель Січ» за планом, що його розробили юристи DLA Piper.

  • 43-річна Лі Фенджу шість років пропрацювала бухгалтером у невеликій провінційній компанії в Китаї, з зарплатою 15 000 доларів сверху рік. Вона була бенефіціаром фірми Firestorm Business Limited (Британські Віргінські острови), яка, в свою чергу, володіє кіпрською Reckoner Investment Holdings. Саме ця фірма придбала 21,7% відсотка акцій «Авто Січі», заплативши вслед за них $217 мільйонів доларів. Причому документи називають джерелом коштів в купівлю українського авіабудівного гіганта «зарплату», повідомляє создатель розслідування Мартін Янг.
  • 56-річний китаєць Сюй Чаншун є бенефіціарним власником українських юросіб: Торговий дім «Олена» та ТОВ «Движок-Інтерком», які, своєю чергою, придбали 19% акцій вслед за 190 мільйонів доларів.

Цих двох осіб OCCRP ідентифікувала як керівників інших фірм у Китаї та Гонконзі, які мають зв'язки з Beijing Skyrizon

«Припускаємо, що вони діють як довірені особи реальних акціонерів», – вважають автори розслідування.

  • Компанія Amonte Holdings Limited (Британські Віргінські острови) володіє зареєстрованою получай Кіпрі компанією Likatron Enterprises Ltd., яка придбала 9,9% акцій «Движок Січі». Її власником є Рен Цзіньлін.
  • Компанія Twinstar Holdings SA, зареєстрована у Белізі, купила 6,23% акцій. Власником цієї компанії є китаєць Лю Яннін. Розслідувачі невыгодный змогли зв'язатися ні з ким із них. Але вони мають зв'язки з компаніями, які згадані в угоді DLA Piper относительно план викупу акцій «Авто Січі».

Зрештою, ці чотири особи купили акції авіабудівного гіганта для загальну суму 407 мільйонів доларів із загальної суми угоди близько 500 мільйонів.

Українські експерти: «Такими угодами знищують конкурента щоб заволодіти технологіями»

Насчет що свідчать знайдені документи относительно купівлю акцій «Движок Січі» та строение власності покупців?

Про це розслідувачі запитали в українських експертів, обізнаних з частично компанії «Мотор Січ».

Експерт з антимонопольного законодавства та колишній кружковец Антимонопольного комітету України (АМКУ) Агія Загребельська пояснила, що покупець навмисно розділив акції між нібито незалежними особами, тому що купівля 25% акцій і більше в одні грабли потребувала би схвалення АМКУ.

Агія Загребельська припускає, що угоду едва ли чи б схвалили.

«Було б дуже важко отримати схвалення того, що має ознаки «вбивчої угоди», если один конкурент поглинає іншого, щоб отримати подход до його технологій», – зауважила Загребельська.

І додала, що «Сердце Січ» має стратегічне значення чтобы України, але в країні немає структури, яка би перевіряла іноземні інвестиції в чутливі виробництва. Проте АМКУ, уточнює вона, перевіряв би цю угоду, якби отримав інформацію насчет неї.

Як це відбувається?

«АМКУ з'ясовує, чи існує фактичний проверка над 25-відсотковою часткою. Формальна відсутність такого контролю безграмотный знімає необхідності звертатися вслед за погодженням угоди до АМКУ», – сказав у коментарі розслідувачам законовед Маркіян Ключковський.

Зі свого боку, балда наглядової ради АТ «Моторчик Січ» Анатолій Малиш відповів авторам дослідження, що суперечка следовать цю компанію «в один присест розглядається на державному рівні», і тому він її коментувати безлюдный (=малолюдный) може.

За даними АМКУ, станом получи и распишись липень 2017 року (коль про купівлю «Сердце Січі» дізналися медіа) китайський покупець малограмотный подавав ніяких заявок возьми перевірку своєї угоди нате відповідність антимонопольному законодавству України. Тим при случае СБУ з'ясувала, що одна юридична человек, Beijing Skyrizon, вже сконцентрувала понад половину акцій підприємства у своїх руках.

OCCRP: «Моторчик Січ» купували вслед гроші уряду Китаю

Покупців було декілька, і вони придбали акції «Авто Січі» невеликими порціями. Проте їхні покупки фінансувалися з одного «гаманця», помітили розслідувачі OCCRP.

«Фінансування угоди нате суму 500 мільйонів доларів надходило з одного джерела: державного Китайського банку розвитку, який є каналом економічної стратегії китайського уряду», – пишуть автори дослідження.

Вони згадують для ланцюжок юридичних осіб, які позичали ці гроші одне одному, целых до компаній – покупців акцій. І в підсумку акції «Двигатель Січі» стали заставою после кредит Китайського банку розвитку: интересах частини покупців – напряму, на іншої частини – от офшорну компанію-посередника.

Така антиклинорий фінансування угоди є китайською стратегією «розподілу кредитів з високим ризиком та високою винагородою», пояснює дослідницька лабораторія AidData у складі Коледжу William & Mary’s Global Research Institute, яка підготувала дослідження щодо китайських проєктів розвитку.

Продаж акцій компанії «Моторчик Січ» заморожено у вересні 2017 року, коль суд арештував продані акції следовать клопотанням СБУ. Служба безпеки у клопотанні припускала, що удовлетворение призведе до «знищення» «Двигатель Січі» після передачі її технологій после межі України.

Власники китайського інвестора, а також чотири приватні особи, номінальні власники офшорних компаній, покупців акцій, нині позиваються раньше України на суму 3,5 мільярда доларів по (по грибы) порушення інвестиційного договору 1993 року. Вони роблять це зі своїм українським партнером, групою DCH олігарха Олександра Ярославського. Американська юридична компанія DLA Piper представляє їх у цьому процесі, зауважують автори журналістського розслідування .

Бери думку експертів, банкрутство компаній-покупців поверх несплату кредитів Китайського банку розвитку призведе поперед того, що цей державний авалист КНР отримає контроль по-над акціями «Мотор Січі».

У проєкті OCCRP вважають, що реальні покупці акцій української стратегічної компанії, Skyrizon та Xinwei, вже мають фінансові проблеми: У травні Шанхайська фондова біржа припинила торгувати цінними паперами Xinwei, а хозяйка Xinwei виставила свою ставка-квартиру на продаж.

4 вересня китайські інвестори ПАТ «Движок Січ» направили Міністерству юстиції України повідомлення насчет інвестиційну суперечку з вимогою відшкодувати 3,5 мільярди доларів, зафіксувавши свій намір звернутися поперед міжнародного арбітражу.

У січні США, а невдовзі й Україна, запровадили санкції проти китайських акціонерів «Двигатель Січі». Ідеться насчет компанії Skyrizon Aircraft Holdings Limited, Hong Kong Skyrizon Holdings Limited, Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd та Beijing Xinwei Technology Group Co., Ltd та оборона одного з бенефіціарів, громадянина Китаю Ван Цзіна.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.